Co nam daje umowa zlecenie?

Coraz większa ilość pracodawców marzy o tym, aby na swoich pracownikach oszczędzać, jednocześnie pomnażając  zyski samego przedsiębiorstwa. Co ciekawe, dzisiejsze prawodawstwo jak najbardziej takie działania umożliwia i pracodawca najczęściej albo przymusza do przeniesienia się na własną działalność gospodarczą oraz działanie na tak zwany własny rachunek, albo proponuje zatrudnienie w oparciu o umowę zlecenie. Radca prawny może podpowiedzieć, co przysługuje na takiej umowie kobiecie ciężarnej.

Wszystko trzeba sprawdzać samemu

Pierwszą rzecz, jaką zaleci kancelaria radcowska, będzie sprawdzenie samej umowy, a więc przede wszystkim tego, jakie składki są odprowadzane przez pracodawcę do ZUS-u. Jeśli wśród nich znajdzie się ubezpieczenie chorobowe i jest ono opłacane dłużej niż dziewięćdziesiąt dni, kobiecie ciężarnej przysługuje możliwość przejścia na zwolnienie lekarskie, które będzie płatne według normalnych, ustalonych stawek. Trzeba jednak pamiętać, że ubezpieczenie chorobowe, w przeciwieństwie do emerytalnego oraz rentowego, jest dobrowolne i pracodawca wcale nie musi takowego odprowadzać. Każdy prawnik zawsze nalega więc, żeby w pierwszej kolejności sprawdzić to jedno.

Można dogadać się z pracodawcą

Jeśli jesteś w dobrych relacjach ze swoim pracodawcą i planujesz w niedługim czasie ciążę, możesz spróbować tych mniej skłonnych do płacenia nieobowiązkowych składek w jakiś sposób przekonać. To wszystko przecież jest dla twojego własnego dobra, którego powinnaś pilnować.

Tagi: , ,